Logo 2BVIsible

Om u indruk te laten maken op de rest van de wereld.

Websites en Meer
Om u indruk te laten maken op de rest van de wereld

Realisatie

Realisatie

2BVisible ontwerpt en realiseert samen met u oplossingen voor een breed scala aan toepassingen, zowel voor desktop als voor mobiel gebruik.

Lees verder

Advies

Advies

Jarenlange ICT ervaring betekent dat 2BVisible u kan adviseren over toepassing van Internet, bv. keuzes rondom een website of de impact van internet op uw bedrijf.

Lees verder

SEO

SEO

Een fraaie website is de start, maar als u geen inzicht hebt in het gebruik tast u nog in duister over uw succes. 2BVisible adviseert u hierover en kan dat ook voor u uitvoeren.

Lees verder

Oplossingen

Oplossingen

Voor stads- en gebiedsontwikkeling heeft 2BVisible het CommunicatieBlog; een website waarmee u belanghebbenden informeert en betrekt bij uw project.

Lees verder

 

 

 

De oplossing

Maak in Google analytics een nieuw segment aan waarmee je alleen de bezoekers die echt via je website komen doorlaat en de rest tegenhoudt.

  • Stap 1: Segment toevoegen

    Stap 1: Segment toevoegen

    Alhoewel je de stappen in ieder willekeurig scherm van Google Analytics kunt uitvoeren is het uitvoeren in de ‘Acquisitie’ sectie handig omdat daar de meeste vervuiling voorkomt en de ds direct kunt zien wat het effect is van de stappen.

    1. Kies Acquisitie – Alle verkeer – Verwijzingen. Waarschijnlijk staan er in de lijst diverse websites die daar niet thuis horen, zg. referral spam.
    2. Kies boven het diagram ‘Segment toevoegen’
  • Stap 2: Nieuw segment

    Stap 2: Nieuw segment

    1. Kies ‘Nieuw segment’

    Opm. in de lijst staat als segment ‘Alle gebruikers’ aangevinkt. Dat zijn alle gebruikers incl. vervuiling. Dit segment kun je altijd inschakelen als je het verschil tussen alle gebruikers en de opgeschoonde gebruikers wilt zien.

  • Stap 3: Segment maken

    Stap 3: Segment maken

    1. Geef het nieuwe segment een naam.
    2. Kies uit de linker kolom ‘voorwaarden’ en daara
    3. Rechts ‘hostnaam’, ‘bevat’ en vul de domeinnaam van je website in zonder ‘www’
    4. Sla het segment op.
  • Stap 4: Segment toepassen

    Stap 4: Segment toepassen

    1. Na opslaan in de vorige stap wordt het segment automatisch toegepast, later kun je selecteren uit de lijst via ‘segment toevoegen’
    2. Als je het segment een ster geeft (links van de naam en de lijst met alle segmenten) kun je het eenvoudig terugvinden door ‘segmenten met ster’ te kiezen.
    3. Je heb nu een lijst waarin 2 segmenten worden vergeleken: alle gebruikers en het nieuw aangemaakte segment. Je ziet dan ook welke bezoeken worden verwijderd als je het nieuwe segment toepast.
    4. Ben je daarover tevreden deactiveer dan ‘alle gebruikers’ door het naar boven weg te slepen.

    Opm.: dit segment kun je in alle schermen in Google Analytics waar een segment wordt gebruikt op dezelfde manier toepassen.
    Het segment blijft bestaan als je Google Analytics afsluit.

Download de handleiding 'Spoken op je website'

 

Laatste blog artikelen

Wat wilt je bereiken?

Wil je iets verkopen, kennis overdragen of bereiken dat je bezoekers iets doen?
Het doel van de website bepaalt hoe hij er uit ziet en welke functies er in komen.

Wie wil je bereiken?

Het antwoord op deze vraag bepaalt hoe het 'wat wil je bereiken' er uit gaat zien. Iedere doelgroep heeft een andere manier van aanspreken.

Klaar om indruk te gaan maken?

Plan uw kick-off!

 

Neem contact met mij op

Deze website legt gegevens vast over het gebruik van de website. Hierbij worden geen tot individuele personen herleidbare gegevens vastgelegd. Door gebruik maken van 2BVisible.nl gaat u hiermee akkoord.