Marketing & SEO

Een mooie website, maar wordt u gevonden en trekt u de juiste bezoekers?

2BVisible-marketing-seo

SEO

Bezoekers kunnen op 4 manieren op uw website komen

  1. door direct de URL in de browser in te tikken
  2. door uw website te selecteren uit de zoekwoorden resultaten in bv. Google
  3. via een koppeling op een andere website
  4. via een koppeling op social media
  5. via een campagne

1 - Direct heeft de voorkeur
De eerste optie heeft de voorkeur. Niet alleen betekent het dat u herinnerd wordt door de bezoeker, maar ook dat er geen concurrerende websites in beeld zijn die een potentiële bezoeker kunnen verleiden niet uw site maar een andere site te bezoeken. 
U kunt potentiële bezoekers hierbij stimuleren door een eenvoudige, goed te onthouden domeinnaam een URL aan te beiden en door uw website en de bijbehorende URL te promoten op bv. uw visitekaartjes en in de handtekening onder uw email. En dat zonder dat daarvoor iets van SEO, zoekwoorden voor nodig zijn.

2 - Gevonden worden in Google
Wilt u goed gevonden worden in Google dan zijn de volgende punten belangrijk:

  • Zorg voor voldoende teksten op uw website. Zoekmachines hanteren het principe 'big is beautiful'; een website met veel (goede) teksten zal vaak hoger scoren dan een website met slechts enkele regels tekst of alleen afbeeldingen.
  • Ga bij het kiezen van zoekwoorden uit van uw bezoekers/klanten. Vaak gebruiken organisaties zoekwoorden die zij zelf als interne marketing termen gebruiken voor producten en/of diensten. Potentiële klanten hebben echter nooit van die termen gehoord en zullen die dan ook niet gebruiken als zoekwoord in Google. De juiste aanpak is om algemene termen te gebruiken die potentiële klanten gebruiken en zodra de bezoekers op de website zijn de conversie te maken naar de specifieke termen voor uw producten en/of diensten.
    Achterhaal ook wat uw concurrenten als zoekwoorden gebruiken (via openbare tools en geheel legitieme methoden) en doe daar uw voordeel mee.

3 - Via een koppeling op een andere website
Indien u er voor kunt zorgen dat bezoekers vanaf een andere website naar uw website worden verwezen dan heeft dat een positieve invloed p uw positie in de zoekresultaten. De redenering van Google is dat een website waarnaar veel wordt verwezen een belangrijke website is en dus hoger in de resultaten mag komen.

4 - Via een koppeling op social media
Social media zoals Twitter, Facebook en LinkedIN kunnen een goede bron van bezoekers zijn. Zorg er darom voor dat uw berichten op social media altijd een link naar de relevatie pagina van uw website bevatten.

5 - Via een campagna
Een campagne is een specifieke actie om bezoekers naar uw website te trekken. Dat kan bv. via een nieuwsbrief of een betaalde Adwords campagne.

Gebruik bovenstaande input om uw teksten te schrijven en te bepalen hoe u bezoekers wilt trekken. Bedenk hierbij dat het optimaliseren van zoekwoorden geen eenmalige activiteit is, uw dient hier op gezette tijden opnieuw naar te kijken om bv. uw zoekwoorden aan te passen aan hetgeen uw bezoekers ook echte hebben ingetikt als zoekwoord, of om uw zoekwoorden aan te passen aan trends in zoekwoorden.

2BVisible kan uw adviseren bij de keuze van zoekwoorden en de inrichting van uw teksten. Eventueel kan 2BVisible een tekstschrijver inschakelen indien u hieraan de voorkeur geeft i.p.v. het zelf schrijven van uw teksten.

Download 'SEO - Waar komen uw bezoekers vandaan'.

Zie voor meer informatie oor SEO de betreffende artikelen in het menu 'Insight'.

*) Google wordt hier gebruikt als algemene term voor zoekmachines.

Afdrukken E-mail

Contact

2BVisible

E-mail: Neem contact met mij op

Telefoon: 06 5393 9141

KvK: 54189349

Algemene voorwaarden 2BVisible

Neem contact met mij op

Neem contact met mij op

Deze website legt gegevens vast over het gebruik van de website. Hierbij worden geen tot individuele personen herleidbare gegevens vastgelegd. Door gebruik maken van 2BVisible.nl gaat u hiermee akkoord.